ویدئو | تسلیت رئیس مجلس به بازماندگان سیل خراسان رضوی رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان»
سرخط خبرها

معرفی غلامرضا مغیسه، نامزد انتخابات مجلس خبرگان در حوزه خراسان رضوی + بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: ۲۱۴۲۵۷
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
معرفی غلامرضا مغیسه، نامزد انتخابات مجلس خبرگان در حوزه خراسان رضوی + بیوگرافی و سوابق
غلامرضا مغیسه یکی از هشت نامزد انتخابات مجلس خبرگان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ از حوزه خراسان رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا مغیسه در سال ۱۳۳۷ در روستای "مغیسه" از توابع شهرستان "داورزن" کنونی، که آن زمان بخشی در تابعیت شهرستان سبزوار بود، چشم به جهان گشود. وی در سال ۱۳۵۰ با ورود به حوزه علمیه مشغول به تحصیل علوم دینی شد.

آیت الله مغیسه سطوح حوزوی را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات ستوده، سیدابوالفضل موسوی تبریزی و مرجع عالیقدر آیت الله فاضل سپری کرد و رسائل، مکاسب و کفایه را نزد این علمای بزرگ فرا گرفت.

وی همچنین دروس سطح خارج حوزه علمیه را نزد آیات عظام وحید خراسانی و آقا میرزا جواد تبریزی گذراند، تفسیر را در خدمت آیت الله مشکینی، فلسفه و منظومه را نزد استاد دکتر احمد بهشتی و مرحوم آیت الله انصاری شیرازی و اسفار ملاصدرا را در خدمت حضرات آیات حسن زاده آملی و جوادی آملی آموخت.

وی صاحب تالیفاتی است که کتاب ولایت در کتاب و سنت، رجعت از نگاه عقل و دین و مقالاتی شامل رابطه جبرئیل و پیامبر در نقد نظرات دکتر عبدالکریم سروش از آن جمله است.

معرفی غلامرضا مقیسه، نامزد انتخابات مجلس خبرگان در حوزه خراسان رضوی + بیوگرافی و سوابق

آیت ‎ا... مغیسه در گفتگو با شهرآرا بر ضرورت مشارکت مردم و انتخاب آگاهانه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد و گفت: این یک حقیقت است که فقط مشارکت در انتخابات می‌تواند دشمنان را از توطئه‎افکنی ناامید کند. بنابراین، تضمین پیشرفت و امنیت کشور در گرو مشارکت پرشور است، اما تحقق مشارکت زیاد باید با انتخاب آگاهانه همراه شود و اینجاست که‌ می‌گوییم همه آن‌هایی که شرایط رأی‎دادن دارند، باید به انتخابات خبرگان رهبری همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی و حتی مهم‎تر از آن اهمیت بدهند.
به گفته وی، علاوه بر تعیین رهبری در موقعیت‌های حساس و نظارت مستمر بر عملکرد این جایگاه، خبرگان ملت باید مطالبات مردم را نیز به مسئولان بالادست کشوری و حتی شخص رهبر معظم انقلاب منتقل کنند و پیگیر این مطالبات باشند. بنابراین، انتخاب بهترین افراد در مجلس خبرگان می‌تواند به برگزیده‎شدن افرادی بینجامد که دغدغه مردم را دارند و برای رضای خدا، خدمت به مردم را در پیش می‌گیرند.

آیت الله مغیسه به موازات تحصیل در حوزه علمیه، فعالیت خود را در زمینه تدریس را نیز آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد. وی بیش از ۲۰ سال در سطوح عالی خارج قم و در حوزه علمیه سبزوار تدریس فقه و اصول خارج را بر عهده داشته است. همچنین استاد داور پایان نامه های سطوح سه و چهار حوزه های علمیه قم و مشهد است.

آیت الله مغیسه، سابقه قضاوت در دستگاه قضا به مدت ۲ سال و نیز فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در ایام ماه‌های محرم و رمضان را در کارنامه دارد.

وی همچنین از سال ۵۴ به مدت ۲۰ سال به عنوان روحانی کاروان حج با بعثه مقام معظم رهبری همکاری داشته است که این همکاری در سازمان حج با آموزش و تربیت روحانی تداوم یافته است. همچنین امامت جمعه سبزوار از سال ۹۵ تاکنون برخی از فعالیت های اجرایی وی به شمار می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->